Erametsakeskuse reklaamikampaania kasvatas erametsaomanike huvi metsaühistuga liitumise vastu

Fotol:

Erametsakeskuse reklaamikampaania kutsub kõiki metsaomanikke üles oma metsa eest hoolt kandma ning pärandama oma lastele terve ja tugev mets. Kampaaniaga on seotud Sõnumiagentuur Akkadian, Age Creative ning Digiagentuur MIXD.

“Eesti erametsade tervis pole ajaloolistel põhjustel olnud alati hea, kuid meil on täna võimalus metsade seisukorda uusi teadmisi rakendades parandada. Meie ülesanne on pärandada oma lastele ja lastelastele terved ning tugevad metsad,” ütles Erametsakeskuse kommunikatsioonijuht Anniki Leppik. Ta lisas, et kampaania eesmärk pole panna inimesi tingimata oma metsi aktiivselt majandama, vaid et nad teadvustaksid, et nad on metsaomanikud ning teeksid otsuseid oma pikaajalistest eesmärkidest lähtuvalt. “Osad metsaomanikud soovivad hoida oma metsad puutumatuna ja kui see otsus on langetatud kaalutletult, ei tohiks seda keegi pahaks panna. Osad aga hoiavad oma metsa ka pere eelarve sahvrina. Sellest vaatest tuleb oma isiklikku metsa ka hooldada ning riik on loonud erametsaomanikele võimalused nii metsa uuendamise kui hooldamise rahaliseks toetamiseks,” ütles Leppik.

Mai lõpus alanud reklaamikampaania põhiline sõnum on kutsuda erametsaomanikke liituma metsaühistuga ning uurima, kuidas metsaühistud saavad neile metsa majandamisel abiks olla.
Metsaühistu on piirkondlikke ja ühiste huvidega metsaomanikke ühendav mittetulundusorganisatsioon, kus pakutakse metsanduslikku nõustamist ja erinevaid metsamajanduslikke teenuseid. Tänaseks on kampaania kasvatanud erametsaomanike huvi metsaühistuga liitumise vastu pea kolm korda.

“Erametsakeskuse meediakampaania eesmärk ongi juhtida erametsaomanike tähelepanu temale kuuluvale varale ja tuletada meelde, et nii nagu iga kasvav organism vajab hoolt, vajab seda ka mets,” lisas Leppik.

Age Creative loovjuht Veiko Tammjärv märkis, et kampaania andis ülesehituseks mitmeid võimalusi. “Eesti on metsariik ning tänapäeval räägitakse järjest aktiivsemalt mitmekülgsest metsakasutusest. Mets täidab meie jaoks mitmeid erinevaid rolle- on majanduse alustala, tööandja, süsiniku talletaja, teadusobjekt ning ressurss, mis võimaldab luua looduslähedast elukeskkonda. Mets on ka meie riigi, julgeoleku ja rahva tervise tagatis,” lisas Tammjärv.

“Kui metsa oskuslikult majandada, on see perele pensionisambaks, investeeringu tagatiseks või pärandus lastelastele” tõi Tammjärv välja ning lisas, et just meie tänane tegutsemine määrab selle, millised metsad me pärandame oma lastele ja lastelastele. ““Käbi ei kuku kännust kaugele” on kampaania põhisõnum ning edastab meie ideed just põlvkondade omavahelise suhtluse ja koos tegemise vaates,” lisas Tammjärv.

Erametsakeskuse kampaania toimub kahes laines: mais ja juunis ning septembris ja oktoobris ning on avaldatud peamistes meediakanalites.

Telereklaame saab näha TV3, TV6, Kanal2 ning Kanal11. Printreklaamid on Postimehes, Õhtulehes, Maalehes ning Maa Elus. Raadioreklaame saab kuulda Raadios Elmar ning Kuku Raadios.

Lisaks viime läbi digikampaania peamistes uudisteportaalides – Delfi ja Postimees – ning rahvusvahelistel platvormidel – Facebook ja Google võrgustik. Kampaania materjale näeb ka Erametsakeskuse sotsiaalmeediakanalites.