Katse: Kas Instagram story filter levib ilma kaasabita?
Lõime Crocsi Instagrami filtri ja vaatlesime palju see ilma igasuguse turundusliku toeta levib ning kasutust leiab. See ei olnud Crocsile müüdud kampaania, lihtsalt meie eksperiment.
Kuna Instagram story filtrite kasutamine kampaaniate raames on Eestis veel suhteliselt uus nähtus, otsustasime proovida, kuidas ja kas need üldse ilma kõrvalise abita levivad. Filtri jaoks saime inspiratsiooni vanast Crocsi kampaaniast, mille raames tõmbas Ivo Linna endale pähe hiigelsuure Crocsi jalatsi. Filter nägi ilmavalgust juba 4. jaanuaril 2020, aga vahepealsete ootamatute sündmuste tõttu ununes projekt viivuks oma elu elama, mis tagantjärele vaadates võis katse hindamisele hoopis kasuks tulla.
Nagu ka juurde lisatud graafikutelt selgub, siis filter on omapead olles üsnagi tublilt hakkama saanud ning sattunud üle 33 tuhande korra inimeste ekraanidele. Filtriga on tehtud ca. 2100 pilti/videot ning ligikaudu kolmandiku neist on inimesed ka oma sõpradele-jälgijatele jagamiseks avaldanud.
Graafikuid vaadates on selgelt näha ka see, et filter leidis enim levikut ja kasutust koheselt peale avaldamist. Kuna igaüks saab Instagrami jaoks oma filtreid luua, siis tekib uusi filtreid iga tunniga aina juurde. Relevantsuse ja märgatavuse säilitamiseks peaks tootma pidevalt uusi filtreid või panustama omalt poolt juurde olemasoleva levikuks, kuna trendid on sotsiaalmeedias väga lühiajalise elueaga.
Kindlasti aitas meie loodud filtri levimisele kaasa filtri humoorikus, mis tekitas inimestes tahet seda ka teistele jagada. Kuna tööriistad filtrite tegemiseks on kergesti kättesaadavad, siis tasub hea idee olemasolul kindlasti kaaluda oma kampaaniatesse ka Instagrami filtri lisamist.