Katse: Kas Instagram story filter levib ilma kaasabita?

L├Áime Crocsi Instagrami filtri ja vaatlesime palju see ilma igasuguse turundusliku toeta levib ning kasutust leiab. See ei olnud Crocsile m├╝├╝dud kampaania, lihtsalt meie eksperiment.

Kuna Instagram story filtrite kasutamine kampaaniate raames on Eestis veel suhteliselt uus n├Ąhtus, otsustasime proovida, kuidas ja kas need ├╝ldse ilma k├Árvalise abita levivad. Filtri jaoks saime inspiratsiooni vanast Crocsi kampaaniast, mille raames t├Ámbas Ivo Linna endale p├Ąhe hiigelsuure Crocsi jalatsi. Filter n├Ągi ilmavalgust juba 4. jaanuaril 2020, aga vahepealsete ootamatute s├╝ndmuste t├Áttu ununes projekt viivuks oma elu elama, mis tagantj├Ąrele vaadates v├Áis katse hindamisele hoopis kasuks tulla.

Nagu ka juurde lisatud graafikutelt selgub, siis filter on omapead olles ├╝snagi tublilt hakkama saanud ning sattunud ├╝le 33 tuhande korra inimeste ekraanidele. Filtriga on tehtud ca. 2100 pilti/videot ning ligikaudu kolmandiku neist on inimesed ka oma s├Ápradele-j├Ąlgijatele jagamiseks avaldanud.

Graafikuid vaadates on selgelt n├Ąha ka see, et filter leidis enim levikut ja kasutust koheselt peale avaldamist. Kuna iga├╝ks saab Instagrami jaoks oma filtreid luua, siis tekib uusi filtreid iga tunniga aina juurde. Relevantsuse ja m├Ąrgatavuse s├Ąilitamiseks peaks tootma pidevalt uusi filtreid v├Ái panustama omalt poolt juurde olemasoleva levikuks, kuna trendid on sotsiaalmeedias v├Ąga l├╝hiajalise elueaga.

Kindlasti aitas meie loodud filtri levimisele kaasa filtri humoorikus, mis tekitas inimestes tahet seda ka teistele jagada. Kuna t├Â├Âriistad filtrite tegemiseks on kergesti k├Ąttesaadavad, siis tasub hea idee olemasolul kindlasti kaaluda oma kampaaniatesse ka Instagrami filtri lisamist.