Sotsiaalmeedia trendid 2021
Erinevate sotsiaalmeedia platvormide haldamise lahendust pakkuv Hootsuite on valmis saanud värske kokkuvõtte, mis põhineb 11 189 turundajaga tehtud intervjuul ja analüüsil.
5 peamist trendi sotsiaalmeedias mida tasub silmas pidada uuel aastal on:
- Uuendusliku kliendikogemuse loomine
Samal ajal kui ettevõtted üritavad koroonapandeemia tõttu kaotatud müüginumbreid tagasi saada, pöörduvad turundajad sotsiaalmeedia poole, et täita kaks võrdselt kiireloomulist nõuet. Esiteks, kuidas saavutada tulemuslikkusele orienteeritud turundustaktika abil investeeringute tasuvus. Teiseks kuidas luua uuenduslikke digitaalseid väljundeid, mis lisaks kliendikogemusele rohkem avastamist, suhtlust ja lõbu.
Tavapärase poes ostlemise põneva ja vahetu tegevuse asendamine veebipoes surfamise ja tootekommentaaride lugemisega ei paku inimestele samaväärset rahuldust. Tähtis on jõuda lahendusteni, mis pakuvad personaalsemat lähenemist. Kui Eesti konteksti livestreaming ostupidu veel ei suhestu, siis videonõustamine müügikonsultandiga, reklaamivideod toodete juures ning Instagrami story’d päris inimeste kogemustega aitavad tuua juurde isiklikku tunnetust, mis online-ostlemise juures tihti puudu jääb. Samuti tasub meeles pidada, et aina enam on just sotsiaalmeediakanalid need, mis esimesena kaubamärgi mainet esindavad. Kui sealne pilt on postitiivne, avatud ja tulevikku vaatav, on esimene samm juba tehtud.
- Brändid otsivad oma (uut) positsiooni
Sotsiaalmeedia kasutamise märgatav tõus sel aastal tõi brändidele kaasa tohutu hulga uusi võimalusi. Paljud reageerisid siiski liiga rutakalt ja läbimõtlematult. Nutikamad seevastu jälgisid turusituatsiooni ning leidsid selle käigus originaalseid ja loovaid viise, kuidas sotsiaalsesse vestlusse paremini sobituda.
Kriisi alguses tundus paljude brändide jaoks vältimatu antud teemal sõna võtta, unustades, et segastel aegadel tahavad inimesed suhelda pigem üksteisega kui brändiga. Mõned liiga püüdlikult kaastundlikud kampaaniad muutusid seetõttu hoopis naerualusteks meemideks. Enamus inimesi pöördub sotsiaalmeedia poole ennekõike lõbusa ja meelelahutusliku sisu pärast. Nii saavutaski palju parema tagasiside näiteks Coors’i õllefirma, kes pakkus klientidele reaalsemaid väärtusi. Nad julgustasid kampaanias nimetama kedagi, kes #coulduseabeer ja jagasid tänulikele klientidele välja 500 000 õlut. See lähenemine erines tavapärasest – huumoriga vastu „kohutavale“ ajale.
Nathan Apodaca oli mees, kes peale seda, kui ta auto aku üles ütles, rulaga tööle sõitis, kuulates samal ajal Fleetwood Maci lugu „Dreams“ ning juues Ocean Spray mahla. See video muutus ülikiirelt populaarseks ning seda jäljendati palju. Ocean Spray jaoks oli see nagu süllekukkunud tasuta reklaam, kuid nad otsustasid olukorrale läheneda hoopis teisiti. Nad reageerisid alles peale suurema kõmu möödumist, kinkides Nathanile uue auto, mis oli täis tema lemmikmahlasid ning Ocean Spray juht tegi ka omalt poolt rulavideo TikTok’i jaoks. Kõige selle eest kogusid nad kõvasti positiivseid kommentaare ja tagasisidet.
- Sotsiaalselt aktiivne põlvkond – baby boomers
Stereotüübid, vanemaealiste tõrjumine ja aastatepikkune harjumus taga ajada efektiivsust on jätnud turundajad alahindama – ja alaesindama oma plaanides beebibuumi põlvkonda. Tegu on üha enam digitaalselt taibuka ja tulutoova sihtrühmaga. Nutika segmenteerimise ja läbimõeldud lahenduste abil saavad turundajad, kes kaasavad antud sihtrühma oma digitaalsesse strateegiasse, edumaa nende ees, kes on endiselt kinni vanades stereotüüpides.
Digital-2020 uuringu järgi on 70% internetikasutajatest vanuses 55-64 ostnud midagi internetist viimase kuu aja jooksul. Selle asemel, et püüda antud sihtrühma tavapärase telereklaamiga (mis on küll siiani väga hea valik) tasub kampaaniakanalina kasutada ka näiteks Facebooki, kus sihtrühm väga palju aega veedab. Tähtis aspekt on ka kuidas antud sihtrühma reklaamides visuaalselt kujutada. Nad ei taha näha stereotüüpi pensionärist, kes istub toolis ja vaatab vaid televiisorit. See ei vasta sageli reaalsusele ehk kuidas inimesed tegelikult vananevad tänapäevases ühiskonnas.
- Sotsiaalmeedia tegevuste ühendaminge kliendi identideediga
Juba aastaid on sotsiaalmeedia tegevuste sidumine konkreetse kliendi identiteediga osutunud turundajate jaoks kättesaamatuks ülesandeks. Nüüd on aeg seada eesmärgid, kuidas ületada lõhe engagementi ja kliendiidentideedi vahel. Abiks on siin sotsiaalmeedia turunduse võimekus hoida klientidega kriitilisi sidemeid.
Kõige esmasteks sammudeks on oma sotsiaalmeedia tegevuste kaardistamine ja jälgimine. Seda saab teha nii suures plaanis, kasutades spetsiaalseid programme, kui ka väiksemas vaates, alustades oma makstud ja maksmata tegevuste trackimisest ning selle info sidumisest muude turundustegevustega laiemalt.
- Uute eesmärkide (ja lubadustega) seotud ohud
Murrangulise aasta jooksul sattusid turundajad surve alla avalikult lahendada probleeme, millele nende organisatsioonid polnud kunagi keskendunud või alles alles hakkasid nendega kohanduma. Sotsiaalseid kanaleid ei ole vaja kasutada tühjade lubaduste jagamiseks. Klientide uute veendumuste ja ka uute kauplemisviisidega kohanemiseks on abiks sotsiaalmeedia meeskondade kogutavad sisulised andmed.
Kasvu tagab ainult edukama äri ja parema maailma ehitamise topeltstandardite vahel tasakaalu leidmine.
Kokkuvõtvalt huvitab inimesi pigem, kas firmad käituvad vastavalt oma seatud väärtustele ja aitavad proaktiivselt muuta maailma paremaks paigaks, kui see, et nad lihtsalt jagavad sotsiaalmeedias sellekohaseid sõnumeid. Siin loevad teod, mitte sõnad.